Stekt gröt!

ÄNTLIGEN!!! Jag har lärt mig äta gröt, på ett udda vis 😉
Detta var så jäkla gott och kommer steka gröt minst en gång i veckan.
Sen kan man variera det man vill ha till hur mycket som helst så vänner, ni måste testa!!! Svin gott!

Kvällen innan kokar du gröten. Jag hade 2 dl havregryn, 4 dl vatten, salt och linfrön.
Häll upp gröten i en lite större djup tallrik. Gröten får inte bli för tjock sen när den ska stekas. Låt svalna och sen ställ in den i kylen över natten.

Stjälpa upp gröten på en skärbräda och dela den hur du vill.
Stek den länge så den blir genomvarm och får en krispig yta.

Jag blandade färska plommon, mosad kiwi och kvarg till gröten.

20130919-100348.jpg

20130919-100414.jpg

20130919-100431.jpg

En av de godaste nyttiga frukostar jag ätit 👌👍🍴

Lämna en kommentar